zaterdag 2 oktober 2010

Paris D1

Dag één:
Zoals gewoonlijk moet je heel vroeg op school zijn .., rond 06.00 uur geloof ik .. En zoals altijd wanneer we op reis gaan is er wel iemand die te laat is, in dit geval was het Kadir, 20 minuten te laat precies.

Om 09.30 uur zijn we aangekomen bij het Historial de la Grande Guerre in Frankrijk.

Elke keer wanneer we een gebouw bezochten, moest een groep van twee studenten hun voorbereiding presenteren over de architectuur van het gebouw en de ontwerper.

Nadat we het gebouw hadden bezichtigd in detail, gingen we de bus in en naar het hotel.

....

Het hotel:

Eenmaal aangekomen bij het hotel kregen we (Leen, Dominique en ik) ons kamernummer '222 '. Na een zoektocht van ongeveer vijftien minuten, kwamen we erachter dat onze kamer in het andere gebouw van het hotel was, het nieuwe gedeelte.

Dus dat betekende dat we een grotere en mooiere ruimte hadden dan de anderen.
 We Lucky ones ..

20 minuten later...
                                                                                .....
We hadden alles uitgepakt, zoals kleren enz..

Naderhand, konden we terug vertrekken naar Place George Pompidou.

Het was een enorm gebouw, het gebouw was gedecoreerd met pijpen die elk hun eigen kleur en betekenis hadden. Binnenin wordt het gebouw als een museum getentoonsteld.

Op het dakterras kan je het mooie uitzicht van Parijs bewonderen.

....

Voor het avondeten moesten we zelf zorgen. We hebben in een klein Italiaans restaurantje gegeten in de buurt van Le Formum des Halles.

Louvre

En om de dag af te sluiten zijn we als laatste evenement naar Palais du Louvre, de glas piramide gegaan.

Dat vond ik het meest spectaculaire van de dag. Gewoon het contrast van de oude gebouwen tegen de moderne piramide.

Louvre is een museum voor verschillende kunststijlen. Je kan er de Mona Lisa vinden, als wel Egyptische kunst.

We hadden helaas niet genoeg tijd om alles te bezichtigen. Maar we hadden een andere manier om ons zelf te entertainen,  zoals poseren voor schilderijen of standbeelden.